Sesonkiajan 2025 asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset

ke marrask. 19 10:15:00 2025

Toteutimme lokakuussa kesän sesonkiajan päätteeksi asiakastyytyväisyyskyselyn niille asiakkaille, jotka olivat ostaneet tuotteitamme huippusesongin eli huhti-syyskuun aikana. Kysely toteutettiin kolmessa eri ryhmässä: kotimaa, DACH-alue ja muu vienti. Kyselyyn oli mahdollista vastata suomeksi, englanniksi ja ensimmäistä kertaa myös saksaksi, mikä lisäsi vastaajamäärää mukavasti verrattuna edelliseen kyselyymme. 

Kutsu kyselyyn toimitettiin sähköpostitse niiden yritysten edustajille, jotka olivat ostaneet meiltä 2025 huippusesongin aikana. Kyselyssä vastaajia pyydettiin arvioimaan onnistumistamme valituilla osa-alueilla asteikolla 0-10, jossa 0 on huonoin arvosana ja 10 paras. Kyselyssä oli mahdollisuus myös kommentoida vapaasti.

NPS-luku eli Net Promoter Score on kansainvälisesti käytetyin asiakasuskollisuuden mittari, joka mittaa asiakkaan tyytyväisyyttä ja halukkuutta suositella yhdellä kysymyksellä.

NPS-mittarin skaala on -100 – +100.

  • NPS-luku välillä -100–0 osoittaa parantamisen varaa.
  • NPS-luku välillä 0–30 on hyvä,
  • välillä 30–70 on erittäin hyvä ja
  • välillä 70–100 on erinomainen.

Meidän keskimääräinen NPS-luku oli huippusesongin aikana huikeat 78. Tämä luku on laskettu keskiarvo suomenkielisten, englanninkielisten ja saksankielisten kyselyiden tuloksista. 

Vapaissa kommenteissa saimme paljon positiivisia kommentteja ja vastaajat olivat yleisesti tyytyväisiä palveluihimme ja tuotteisiimme. Saimme esimerkiksi kehuja yhteistyön onnistumisesta, sujuvasta ja ystävällisestä palvelusta, joustavuudesta sekä toimitusajoista.

Saimme myös arvokasta rakentavaa palautetta, joissa esimerkiksi pyydettiin rikastamaan tuotteiden asennusohjeita ja panostamaan loma-aikojen tavoitettavuuteen. Nämä kehittämiskohteet on käsitelty meillä isommassa ryhmässä ja niiden suhteen on tehty toimintasuunnitelmat.

Haluamme vielä kiittää kaikkia asiakastyytyväisyyskyselyyn vastanneita! Palautteenne on meille äärettömän arvokasta, kun arvioimme ja kehitämme toimintaamme. Kiitos teille asiakkaamme!